Головна Правила користування бібліотекою

Правила користування бібліотекою

ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

· Бібліотека обслуговує інвалідів з вадами зору, працівників підприємств, організацій УТОС, людей, які займаються проблемами реабілітації

інвалідів по зору.

· При запису до бібліотеки громадяни повинні пред’являти паспорт або документ, що засвідчує особу.

· Бібліотека для сліпих загальнодоступна. Користування бібліотекою безкоштовне.

· Бібліотека обслуговує читачів кожного дня, крім вихідних, святкових та санітарних днів.

ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ ЧИТАЧІВ

  1. Читач має право:

· отримувати видання та матеріали з фондів бібліотеки;

· користуватися довідково-бібліографічним, інформаційним обслуговуванням та іншими видами послуг, які надає спеціалізована бібліотека для сліпих /доставка книг шрифтом Брайля поштою, індивідуальні читки та інше;

· брати участь у масових заходах, які проводить бібліотека.

2.  Читачам видається на руки не більше п’яти видань та матеріалів на термін до тридцяти днів. Читачам заочного абонемента видання                          надсилаються строком до тридцяти днів, не враховуючи часу, затраченого на пересилку. Книги шрифтом Брайля пересилаються безкоштовно.

2.1. Читачі розписуються за кожний отриманий екземпляр видання в читацькому формулярі. Незрячі читачі в читацькому формулярі не                               розписуються. Бібліотекар записує прізвище читача в книжковий формуляр.

2.2.    Читацький та книжковий формуляр є документами, які підтверджують дату та факт видачі     читачу видань і матеріалів та прийому їх                              бібліотекарем.

2.3. Читач зобов’язаний:

· при запису до бібліотеки ознайомитися з правилами користування бібліотекою та підтвердити їх дотримання своїм підписом на читацькому формулярі;

· дбайливо ставитись до матеріалів, які він отримує з фондів бібліотеки;

· для прослуховування аудіокниг користуватись тільки справною апаратурою;

· повертати видання і матеріали у встановлені терміни.

2.4.   Користувач, у разі пошкодження документів з фонду бібліотеки, зобов’язаний здійснити його ремонт власним коштом. Якщо пошкоджений документ не підлягає ремонту, користувач повинен замінити його рівноцінним або копією.

2.5.  Користувач повинен здійснити заміну втраченого документа рівноцінним документом або відшкодувати втрату іншим способом,            визначеним Бібліотекою. Розмір відшкодування визначається Бібліотекою.


ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ БІБЛІОТЕКИ З ОБСЛУГОВУВАННЯ ЧИТАЧІВ

1.1.    Бібліотека має право:

· визначати види та розміри компенсації шкоди, заподіяної користувачами, у т.ч. за псування бібліотечного обладнання;

· позбавляти користувачів, які порушують Правила користування Бібліотекою чи заподіюють шкоду Бібліотеці, права на бібліотечне обслуговування на термін, що визначається Бібліотекою;

· передавати до суду матеріали про злісне порушення користувачами Правил користування Бібліотекою.

1.2.   Бібліотека зобов’язана:

· забезпечувати читачам можливість користуватись фондами;

· вивчати і найбільш повно задовольняти запити читачів;

· сприяти формуванню у читачів потреби в читанні, вживати заходів до ширшого залучення до бібліотеки осіб з порушенням зору;

· удосконалювати бібліотечне, бібліографічне, довідково-інформаційне обслуговування і пропаганду книг і інших матеріалів, використовувати різноманітні форми індивідуальної і масової роботи з читачами;

· проводити консультації для читачів з питань експлуатації звуковідтворюючих пристроїв, прослуховування і зберігання аудіокниг; в разі відсутності у фондах бібліотеки необхідних видань та матеріалів запитувати їх по міжбібліотечному абонементу з інших бібліотек;

· здійснювати облік, зберігання і використання видань і матеріалів, що знаходяться у фондах бібліотеки, відповідно до встановлених правил;

· здійснювати чергову видачу видань і матеріалів читачеві додому тільки після отримання від нього раніше виданих йому видань і матеріалів термін користування якими минув;

· через 15 днів після закінчення терміну користування виданнями і матеріалами надсилати поштою нагадування або повідомляти читачеві телефоном про необхідність їх повернення у 10-денний термін.

Якщо видання та матеріали в цей термін не повернуті, направляти читачеві письмове нагадування про повернення або заміну протягом двох місяців на рівноцінні матеріали за змістом та вартістю.